~~PenC!nTa SeTia~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nur Qistina Raudhah bt Kasmijefriza

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

-0uR SeC0nD BaBy-

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Monday, February 10, 2014

::*Pregnant 1st Vs 2nd*::

Salam/ Salam Sejahtera....

Di kala sepi ini, aku sendirian menulis ayat2 yang entah ape2....huhu...
10/02/2014...aku sedang mengalami alahan teruk...bukan alahan jugak, tapi keletihan yang melampau...sampai 3-4 kali aku tidur hari ni...kerja buat xbuat jer..huargghhh...dugaan mengandung utk kali kedua nampak gayanya.....kali pertama aku xde mengalami macam ni....

Kali pertama : Nur Qistina Raudhah bt Kasmijefriza...
- xboleh bau masak kari
- hari2 rasa nka makan tomyam jer...
- selalu muntah bila naik kereta
- semua jenis nasi boleh makan
- selalu makan asam atau buah yg masam utk elak loya.
- boleh minum banyak air masak 4-5 liter sehari.


Kali kedua : in the making...(boy or girl...lets Allah give the best :)
- xboleh bau org masak semua jenis masakan..
   (masuk bulan kedua, aku dah xboleh masak..huhu...banyak beli makanan kt luar...ape blh buat..bau bawang, bau minyak dlm kuali pun dah uwek2...macam mane aku nk habiskan memasak.yang aku blh buat, adalah masak air ngan masak nasi jer...)
- banyak rasa letih dan rasa nk tidur jer (1st trimester)
- banyak jenis nasi yg xboleh makan...yg suka mkn pizza, kfc potato wedges, burger, satay, seafood..
- xboleh bau tomyam dah...kari boleh lagi setakat ni (1st trimester)
- xsuka masam2.
- suka nasi kerabu ngan nasi dagang jer..lain2 xblh terima.
- perasaan sedikit sensitif...huhuhu...
- naik kereta jer....ok sikit loya2...hihi..(dah la minyak kereta mahal time ni...)
- xboleh minum banyak air masak...bila bnyak minum, keluar balik....dugaan...
:
:
Alhamdulillah...apa yg berlaku setakat ni, aku dapat mengatasinya dengan baik lagi....aku harap ini semua dugaan bagi aku untuk menjadi seorang ibu yg lebih tabah dalam menjalani liku2 kehidupan seharian...
Apa-apa pun yg berlaku, aku sering berharap org sekeliling terutama suami aku dapat memahami perasaan serta emosi ibu mengandung....



0 comments:

~CIntaKu HinGga KeSyuRga~

IKAN ITU, MENGINGATKAN AKU AKAN DIKAU...

1 tahun 8 bulan

1 tahun 8 bulan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cursor